Dopravní podnik mění výrazněji po sedmi letech trasy a provoz několika linek

V letošním roce bezpochyby nebude platit nepsané pravidlo, že v březnových termínech se dělávají jen kosmetické úpravy jízdních řádů ne-li […]

V letošním roce bezpochyby nebude platit nepsané pravidlo, že v březnových termínech se dělávají jen kosmetické úpravy jízdních řádů ne-li žádné. Čekají nás významné novinky v tramvajové dopravě, rozšíření využití parciálních trolejbusů nebo zárodek expresní autobusové linky.

Po 7 letech dochází k 1. březnu 2020 k výraznějším úpravám trasování a provozu tramvajových linek. Systém tramvajové dopravy je směřován k modelu nižšího počtu páteřních linek s kratšími intervaly mezi spoji. Pilotním projektem v tomto směru je spojení Poruby s centrem města, kdy vznikne páteřní tramvajová linka 8 s provozem v intervalech 5 min v pracovní dny a 10 min o víkendech a večer. Systém preferuje častější přímé spoje v nejvytíženějších cestovních relacích za cenu zavedení přestupů v relacích méně vytížených.

Tramvajová linka 3

V pracovní dnech v době ranní i odpolední přepravní špičky zůstává provoz beze změny. V době mimo přepravní špičku a o víkendech je linka zkrácena na úsek Dubina – Hulváky (odkud pokračuje dále jako linka 11 do Zábřehu).

Tramvajová linka 4

V pracovních dnech by linka měla být zajišťována dvouvozovými soupravami.

Tramvajová linka 5

V pracovních dnech večer a o víkendech je linka spojena s linkou 8. Vzniká tedy přímé spojení obcí na trase linky 5 s centrem Ostravy.

Tramvajová linka 8

Linka je posílena na provoz v intervalech 5 min v pracovních dnech (ve vybraných částech přepravní špičky 4 min) a 10 min večer a o víkendech. Každý druhý spoj je veden ve stávající trase Poruba, Vřesinská – Hlavní nádraží a druhá polovina spojů je vedena v trase Poruba, Vřesinská – Přívoz, Hlučínská. Noční spoje převedené z linky 9 jsou vedeny beze změny v trase Poruba, Vřesinská – Mor. Ostrava, Plynárny. Všechny denní spoje linky by měly být zajišťovány tramvajemi STADLER Tango NF 2.

Tramvajová linka 9

Linka je zrušena a plně nahrazena linkou 8.

Tramvajová linka 11

V pracovní dnech v době ranní i odpolední přepravní špičky je linka vedena v trase Zábřeh – Mor. Ostrava, Plynárny.
V době mimo přepravní špičku a o víkendech je linka zkrácena na úsek Zábřeh – Mariánské náměstí (odkud pokračuje dále jako linka 3 na Dubinu).

Tramvajová linka 17

Linka je zkrácena na úsek Dubina – Poruba, vozovna.

Autobusová linka 48

Vybrané spoje převedeny do linky 78.

Autobusová linka 49

Noční spoje převedeny do linky 113.

Autobusová linka 78

Nová expresní linka v trase Poruba, Opavská – … – Duha – Pustkovec – Hlavní třída – Fakultní nemocnice – Sámova – Náměstí Ostrava-Jih – Hrabůvka, Poliklinika – Hrabůvka, kostel – Hrabůvka, Benzina – … –Hrabová, PZ jih, přičemž první ranní spoj, jelikož nemá z hlediska své časové polohy význam pro spojení sídlišť, vynechává také zastávky Sámova až Hrabůvka, kostel.

Trolejbusová linka 113

Stávající noční spoje na lince 49 jsou nahrazeny úpravou (prodloužením) trasy linky 113 nově zajišťované parciálními trolejbusy: Koblov – … – Sad B. Němcové – … – Most M. Sýkory (přípoj s l. 112) – Nám. J. Gagarina – Kamenec – Bazaly – Všehrdův sad – Revírní br. pokladna – … – Chrustova – Heřmanice, pošta – … – Briketářská – … – Michálkovice.
Dílčí dobíjení parciálních trolejbusů bude probíhat na nové odstavné stopě smyčky Michálkovice.

Zároveň dochází k mírným posunům časových poloh noční trolejbusové dopravy a autobusové linky 71 a úpravě přestupních vazeb tak, aby byly spolehlivěji zajištěny vazby na tramvajovou dopravu na zastávkách Náměstí Republiky a Hulváky.

Zastávka Hotelový dům Hlubina je přejmenována na Náměstí Ostrava-Jih.

Most Miloše Sýkory – Noční stanoviště 3 na Sokolské ulici pro směr k Nové radnici je zrušeno z důvodu zrušení protisměrných přípojů nočních trolejbusových linek. Dále dochází k drobným změnám časových poloh spojů na dalších linkách.

Zdroj: https://www.facebook.com/mhdostrava/

26 názorů na “Dopravní podnik mění výrazněji po sedmi letech trasy a provoz několika linek”

  1. Jediný spoj mezi Jihem a Porubou, zkrátíte na Vozovnu. Pravděpodobně vůbec nemyslíte. Pěkný nesmysl.

    1. Odříznutí Jihu

      Jako super nápad DPO. Už tak řešíme v obvodu Ostrava-Jih problém s parkováním, teď aby stejně jezdilo více lidí autem. Už tak stačí, že propojení mezi západem a východem Hrabůvky je tařka nulové, ale ještě tohle? Že není jediná linka, která by do Poruby vedla vkuse? Tohle fakt našim lidem na Jihu nepomůže. Na fakultku teď nemají např. senioři šanci dojet z Dubiny vkuse, ale budeme je nutit přesedat. Na mostech nebo Vozovně, přičemž Vozovna na to ani není stavěná, senior si tam ani nemá kam sednout! V úseku u Závodní ulice pak pojede velké houby a procházka podél cesty až na uzel fakt není příjemná a je to dlouhé a na Dubinu tam nejede ani bus. Navíc se to ani nevyplatí časově. Náš obvod má přes 100 000 lidí a jezdí to tady hůř než v kdejakém 50 000 městě.
      Tleskám, opravdu

  2. Dpo by se mělo vzpamatovat

    Tak jsou ti lidi z DPO úplní čuráci? Omlouvám se za vulgární užití , ale opravdu vám příjde normální zrušit jediné propojení zábřeh-centrum? (linka č.11) Přesedat jak idiot xyz krát mimo špičku? 😀 Doufám ,že tohle není definitivní. Protože tyhle změny linek bych přirovnal k oknům , který se v MHD dají otavřit z 1/3 – ten blbec co to výmýšlel v tom nikdy nejel :)) .

    1. Hovada DPO

      Přesně tak jsou to hova.Hlavně že zaměstnává ty blbce co vás kontrolují a jen vás vyhodí nic víc nemají žádné práva tak nevim na co tam jsou.Je to zbytečně placená syla Misto aby dali k 11 ještě 6 tak rači do Výškovic budou jezdit 4 linky.A když nejede 11 a má zpoždění tak ta 2 vůbec na ni nepočká a přitom ten dement v 11 neotevře dveře aby lidi přestoupil.A nebudu pokračovat dále………co se děje v 11 dál třeba v malé 11 jedou 3 kočárky a černé mamby tam mohou dělat co chcou to klidně vemou i 4 kočárky s nima a drží hubu řidič. Chceme ať dají k 11 aspoň jedu tramvaj a ne že Výškovic jezdí 4 a ještě autobusy.

      1. Hovada PDO

        Přesně tak jsou to hova.Hlavně že zaměstnává ty blbce co vás kontrolují a jen vás vyhodí nic víc nemají žádné práva tak nevím na co tam jsou.Je to zbytečně placená síla.Misto aby dali k 11 ještě 6 tak rači do Výškovic budou jezdit 4 linky.A když nejede 11 a má zpoždění.Tak ta 2 vůbec na ni nepočká a přitom ten dement v 11 neotevře dveře aby lidi přestoupil.A nebudu pokračovat dále………co se děje v 11 dál třeba v malé 11 jedou 3 kočárky a černé mamby tam mohou dělat co chcou to klidně vemou i 4 kočárky s nimi a drží hubu řidič. Chceme ať dají k 11 aspoň jedu tramvaj a ne že do Výškovic jezdí 4 a ještě autobusy.

        1. Poslouchat

          Lepší kdybyste dělali něco užitečného , a nechali jak to je. A když už děláte lidem další problémy tak si upravte jízdní řády a dodejte dobře kdy jede tramvaji klasická a kdy nízkopodlažní , protože jak se dostat s kočárkem tak jako …. Když už utrácíte peníze za tramvaje tak si lepší pořiďte všechny nízkopodlažní . A ti co sedí v kanceláři tak zvedněte …. A jedte se projet vasima tramvajemi a pak si udělejte změny , lepší poslouchejte lidí , kteří s tím jezdí denně a ne jak se vám to hodí ….

      2. Hovada DPO

        Přesně tak jsou to hova.Hlavně že zaměstnává ty blbce co vás kontrolují a jen vás vyhodí nic víc nemají žádné práva tak nevím na co tam jsou.Je to zbytečně placená síla.Misto aby dali k 11 ještě 6 tak rači do Výškovic budou jezdit 4 linky.A když nejede 11 a má zpoždění.Tak ta 2 vůbec na ni nepočká a přitom ten dement v 11 neotevře dveře aby lidi přestoupil.A nebudu pokračovat dále………co se děje v 11 dál třeba v malé 11 jedou 3 kočárky a černé mamby tam mohou dělat co chcou to klidně vemou i 4 kočárky s nimi a drží hubu řidič. Chceme ať dají k 11 aspoň jedu tramvaj a ne že do Výškovic jezdí 4 a ještě autobusy.

  3. Opět změny k horšímu

    Takže přímé spojení Dubina – Poruba, rozuměj Poruba Vresina (FNOV) … neexistuje … to nemyslíte vážně!!!
    Tohle opět vymyslel OPRAVDU odborník, hlavně vše pro lidi … pro přepravované.

  4. Neskutečné

    To je něco neskutečného, zase chytráci u kulatého stolu vymysleli ptákoviny, místo, aby člověku usnadnili život,tak mu ho na každém kroku komplikují, tak to bohužel v této republice funguje všude.

  5. Aha. Tak lidi asi nepotřebují do práce nebo do školy že? Nejdříve zbytečné přejmenování zastávek a teď tahle hovadina.

  6. Vedení MHD opět exceluje.

    Tito lidé nejezdí MHD proto vymýšlejí takové hovadiny za své platy, které si nezaslouží. Dejte funkci magorovi a hele tady je výsledek.

  7. Děkujeme !!!

    Paráda.. vozíčkáři, maminy s kočárky fakt podekuji za jednodušší dopravu!! Nasednete na tramvaj a budete myslet, že někde dojedete a v polovině zjistíte, že to jede úplně někde jinde.. jednou tak, podruhé jinak.. hlavně, že chtěli ať lidé jezdí více MHD než auty..teď tím tuplem budou jezdit všichni spíš autem… děkujeme

  8. Hovada PDO

    Přesně tak jsou to hova.Hlavně že zaměstnává ty blbce co vás kontrolují a jen vás vyhodí nic víc nemají žádné práva tak nevím na co tam jsou.Je to zbytečně placená síla.Misto aby dali k 11 ještě 6 tak rači do Výškovic budou jezdit 4 linky.A když nejede 11 a má zpoždění.Tak ta 2 vůbec na ni nepočká a přitom ten dement v 11 neotevře dveře aby lidi přestoupil.A nebudu pokračovat dále………co se děje v 11 dál třeba v malé 11 jedou 3 kočárky a černé mamby tam mohou dělat co chcou to klidně vemou i 4 kočárky s nimi a drží hubu řidič. Chceme ať dají k 11 aspoň jedu tramvaj a ne že do Výškovic jezdí 4 a ještě autobusy.

  9. Napiste stížnost

    Lidi, nepište to tady, ale na Dopravní podnik. Tady fakt nic nevyřešíte.
    Když napíšu jen já, shodí to ze stolu. Když jim to napíše 50 lidí, bude se to řešit a změní se to.
    Takže připomínky tady: [email protected]

  10. Zkrácení trasy k nemocnici? BLBOST!

    Přesně tak. A hlavně, aby si imobilní a cestující s kočárky do Fakultní nemocnice pracně hledali navazující nízkopodlažní spojení od Vozovny!

  11. Už tak dodrbané autobusové spojení v Zábřehu ještě více zmrvíte omezením linky 48?! Bravo…

    1. Vytáhněte si hlavy ze zadnice čtenáři

      48 zůstává ve stejném rozsahu, 78 tam budou jezdit nové spoje Ale Vy tady myslíte prdelama, takže se nedivím, že štěkáte, a pokud neumíte číst panely na tram, tak ste dementi, a nemate co delat na verejnosti, zavrel bych vas do LDN.

  12. Co je to za blbost zkrátit 17 jen na vozovnu? To ti nemocní, s berlema a různě budou muset prestupovat!

  13. Dopravní podnik

    Si děláte prdel já se do práce dostanu jen 11 už i tak na jih serete pracuji v nemocnici a asi je to divný ale pracuji i vykendy. Takže díky dpo budu jak pako prestupovat no skvělé. Nebo že by konečně jezdila 6 normálně nejen 3 hodiny a vykendy no to by bylo něco jiného ale proč. Přece nechceme abychom byli spokojení a jezdily civilizovaně že.

  14. Dagmar Michalusová

    Máte pravdu, z 2 směr od Kaufu nemáte možnost přestoupit na 11, chybí pouhá minuta a čekáte skoro dvacet minut, nevím který chytrolin dělá jízdní řády, ale platí přestupuje, ale počkejte si, cesta, která trvá 10min, tak se prodlouží na 30, a v zimě nic příjemného, změny k horšímu a vše pro platící a cestování do nemocnice super, děkuji vám DPMO za ztrátu času a pohodlné cestování

  15. Zdravý rozum chybí

    Nechce to DPO rovnou zabalit, to chtěli zozjebat kvůli tramvají ještě nedotčený 7 a 8 obvod Poruby,aby pak vše zrušili. Ať jdou do hajzlu,doufám že je nebudu potřebovat. Výborně to debilové z vedení vymyslelo ?vše pro lidi,já ha ha

  16. Přestupovat na cestě do nemocnice? To vymyslel pracovník jezdící autem, který zná tramvaje akorát tak z obrázku

    Mám pocit, že obvod – Jih má to nejhorší spojení jaké může být, jako by to byla nějaká zapadlá dědinka. To, že se ze zastávky ÚMob – Jih musí člověk do centra “kodrcat” malou starou tramvají (jeden vůz) č. 12, jsem si zvykla. Ano, občas teď jezdí nová. Na to, že asistenti přepravy většinou jezdí v pohodových spojích (takový autobus č.48, když lidé jedou z Hrabové z práce), ale když je třeba, vyřvávající občané Vítkovice – Karolína, tak je člověk neuvidí, to jsem si také zvykla. Na to, že se nedostanu Na Hulváky jinak než s přestupem, jsem si také zvykla. Pamatuji si, když kdysi jedna tramvaj z Umob – Jih jezdila přes Vítkovice, druhá před Vodárnu a Mariánské Hory. Ale to, co DPO vymyslel teď od 1. března, to mi zůstává rozum stát. Jediná tramvaj z ÚMob – Jih do Fakultní nemocnice a oni ji ukončí na Vozovně. Pracovníci Dopravního podniku, ne všichni lidé mají auta. Co chudáci starší nebo nemocní..To je nějaké zlepšení dopravy? Hybaj, vyskočte z tramvaje na Vozovně a přesedněte si na jinou aneb proč nechat to, co funguje a nahradit to něčím nesmyslným.

  17. No je to pěkně na kokot tohle. ..evidentně ti lidi co ti vymysleli vubec nepřemýšlí..49 tak často taky nejezdí a 48 chcou rozdělit uplně dementne a je mi úplně jasné ze spoje co mi ted navazuji krasne do práce budou úplně na nic…kdyby raději vymýšleli jak upravit neco, co potřebuje posílit a ne předělali úplně všechno co funguje dobře a to blbe posrat ještě víc ??

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient